A portal site connecting Fukushima and the World

» Asahi newspaper ran an aritcle of apology over the retraction of Former Fukusima No.1 cheif’s testimony

The Asahi Shimbun newspaper ran an article of apology on the front page of its Sept. 12 morning edition over the retraction of reports on testimony from the late chief of the disaster-hit Fukushima nuclear plant, following a news conference given by Asahi President Tadakazu Kimura on Sept. 11.

The Asahi has retracted a May 20 article on the testimony of Masao Yoshida, chief of the crippled Fukushima nuclear plant at the time of the March 2011 disaster, wherein it reported that some 90 percent of workers who were at the plant withdrew in opposition to his orders to remain at the site.

It is a very rare case for the Asahi Shimbun to run an article on the front page of its newspaper regarding an issue such as the president’s apology over a company scandal.

Asahi also posted the English version of the president’s apology on its website.

<Media Report>
90% of TEPCO workers defied orders, fled Fukushima plant in 2011 (Apology attached on Sept. 11, 2014) (Asahi Newspaper)

Asahi Shimbun runs front-page apology article over retraction of ‘Yoshida testimony’ (Mainichi Newspaper)

Asahi subjected to unusually heavy criticism over retracted reports (Asahi newspaper)

Inaccurate reporting finally forces an apology from Asahi Shimbun (Mainichi Newspaper)


Tags:, ,

JJNews

receive_update

Fukushima Stories&Facts